Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na modernizację 44 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pociągi trafią do ośmiu województw. Ponieważ spółka stara się o unijne dofinansowanie z POIiŚ, będą obsługiwać trasy międzywojewódzkie.
PR rozpisały przetarg na modernizację 44 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Modernizacja napędu i wózków musi pozwoli na podwyższenie prędkości maksymalnej zespołów trakcyjnych do 120km/h. Więcej na temat samej modernizacji pisaliśmy tutaj oraz tutaj. Na jakie trasy trafią zmodernizowane pociągi?
Biuro prasowe Przewozów Regionalnych poinformowało "Rynek Kolejowy", że trasy zostaną wybrane po modernizacji. Wiadomo już jednak, do jakich województw pojadą odnowione pociągi. - Zmodernizowane składy będą kursowały na terenie ośmiu województw: wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, pomorskiego, zachodniopomorskiego, lubelskiego, łódzkiego i dolnośląskiego. Pociągi te będą obsługiwały relacje międzyregionalne - mówi Michał Stilger z biura prasowego PR.
Do modernizacji wybrano jednostki z zakładów PR w Opolu (8), Łodzi (6), Olsztynie (6), Poznaniu (6), Bydgoszczy (4), Rzeszowa (4), Szczecina (4), Białegostoku (2), Zielonej Góry (2), Kielc (1) i Wrocławia (1). Na przebudowę wszystkich 44 EN57 wykonawca będzie miał 18 miesięcy od podpisania umowy. Przewozy Regionalne szacują wartość zamówienia na 310 mln złotych netto. Oferty zostaną otwarte 9 kwietnia. Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena.